Monday 19 December 2011

Apabila anda jatuh cinta atau cinta anda yang terjatuh?

Manusia dilahirkan dengan jutaan perasaan. betul tak? kekadang kita sendiri gagal untuk mengenalpasti perasaan kita sendiri. sama ada kita marah, benar-benar marah, suka, suka sikit atau suka banyak, sayang, benci, menyampah dan gembira. most of that feelings memang kita tahu dan sometimes kita macam rasa kita tahu apakah dia. tetapi kebanyakan kita selalunya keliru dengan perasaan kita sendiri.  contoh...contohlah contoh ye...seorang isteri sangat tersiksa dengan perbuatan suaminya yang curang tetapi masih sangat  sayang pada suaminya, padahal hatinya sakit dan dia menderita. kalau dalam situasi macam gitu kenapa dia masih kata sayang? aneh right? itu sebab ada lagu cakap benci tapi rindu, marah bilang sayang...he he he ni merapu sakan jer.
  kali ini saya ingin berkongsi tip kepada mereka yang selalu jatuh cinta...terutamanya remaja-remaja, dan bapak-bapak remaja diluar sana. Ini adalah untuk memastikan cinta anda tidak pecah, tercabut, terburai dan masuk longkang setelah jatuh. so  ini tipsnya.


1. kalau anda belum pernah sama kali kenal cinta, dan terasa sangat gatal nak bercinta, buatlah satu resume cinta dan postkan kat mana-mana dan jangan lupa highlight PENCARI CINTA, CINTAKU DATANGLAH DAN AKU INI MENCARI CINTA. CINTA BAGAIMANAKAH RUPA KAMU....dan tulislah andalah bakal pencinta yang hebat. trylah...jangan lupa  tag sekali gambar anda yang paling hodoh dan unik tentu nampak kelainan pada sipencari cinta sejati...sebab cinta tu selalunya BUTA! bukan nampakpun kalau anda letak gambar cun anda. boleh juga letak gambar katak atau gambar ungka...jadi siapa yang pilih anda sudah tentu cintanya amat sejati dan luhur...correct?


2. Tip yang kedua...untuk memastikan cinta anda tidak jatuh sebagaimana anda jatuh ...anda hendaklah pegang kuat-kuat cinta anda tu. jangan lepas-lepas k. Kalau lepas sure jatuhnya...sebab cinta yang suam-suam kuku selalunya duduk senget jer dalam hati kita. so kalau anda ada tali atau gam lebih baik guna supaya cinta anda tak berdebub tergolek...he he he. lagi bagus kalau anda telan jer cinta tu, masuk dalam perut dan sebati menjadi darah daging yang sure tak jatuhnya. tapi baik anda fikir banyak kali sebab orang kata cinta itu rasanya aneh...tak taulah anda boleh telan ke tak...


3. Tip yang ketiga anda hendaklah memastikan keselamatan diri daripada cinta anda. kalau anda dah jumpa cinta, anda dinasihatkan berhati-hati sebab orang selalu kata cinta itu gila, sengal, senget, tak kenal siapa dan melukakan. so pakai helmet dan tali pinggang keselamatan setiap hari, juga baju kalis peluru setiap masa...manalah tau kalau cinta anda menggila dan meroyan suatu hari...putus 18 anda nanti.


saya fikir ada baiknya saya simpan beberapa tip yang lain dulu, supaya anda dapat apply tip yang ada sekarang. janganlah anda semua risau..bab mereapu sakan ni akan ada banyak episodenya ok. suatu perkara yang anda harus fikir ialah benarkah anda jatuh cinta? atau cinta anda dah jatuh?...yang mana satu anda nak percaya? sebab bab cinta ni memang tak boleh buat main. cinta is gifted says everyone...tapi tidakkah anda selalu terfikir, cinta yang selalu jatuh adalah cinta yang busuk dan lembik...la asyik jatuh jer kan. n kalau anda pulak yang jatuh tak habis-habis dihempap cinta...andalah yang busuk right???? correct!

1 comment:

  1. amboi banyaknya tip...tip untuk mak-mak dara yg nak kekalkan cinta sejatinya takde ke..??? hehee

    ReplyDelete